نماز عید فطر

تا قبل از سال 90 چندباری برای ادای نماز عید فطر رفته بودم. تنها نمازی بود که به شکل جماعت برگزار می شد و من آن را دوست داشتم. نمازی که با خوشی عید فطر توأم بود مخصوصاً اگر شب قبلش تا دیروقت پای تلویزیون نشسته بودیم تا خبر رؤیت را بشنویم. با اینکه قریب به اکثریت آدم هایی که می آمدند هنوز نماز را بلد نبودند و هنگام قنوت در لابلای دستهایشان برگه های ذکر قنوت را می گرفتند و می خواندند.

عید فطر سال 89 همراه مادرم به مسجد رفتیم و نماز را خواندیم. تابستان سال 90 اما نتوانستم برای نماز بروم.

اواخر مهر 90 بود و من برای دومین مصاحبه یک بانک تازه تاسیس شده بعد از فراخوان عمومی و شرکت در دو آزمون کتبی و طی کردن روال دشوار معمول، مجدداً برای آخرین بار به مصاحبه دعوت شدم. آخرین مرحله مصاحبه بود و باید با آخرین نفر از مدیران مربوطه روبرو می شدم تا فرایند مصاحبه و استخدام تکمیل شود.

-"شما به مسجد میرید؟"

- "بله"

-"آخرین باری که به مسجد رفتید کِی بوده؟"

یادم آمد آخرین باری که به مسجد رفته بودم حدود دوماه قبل مراسم ختم پسرعموی مرحومِ همسرم بود. اما آخرین باری که برای ادای فریضه رفته بودم همان شهریور 89 برای نماز عید فطر بود و یک سال و دو ماه از آن زمان گذشته بود.

-"آخرین بار برای نماز عید فطر به مسجد رفته ام."

-"بفرمائید نماز عید فطر چند قنوت داره؟"

از دید مصاحبه کننده، من تابستان 90 و حدود یک ماه پیش می بایست نماز عید فطر را به جا آورده باشم. اما من از حدود یک سال پیش جزئیات نماز را فراموش کرده بودم. تنها می دانستم که بیش از یک قنوت دارد و جو حاکم بر مصاحبه بر استرسم افزوده بود.

"فکر می کنم 2 قنوت داشته باشه یا بیشتر"

مدیر محترم عصبانی بود و علاوه بر پاسخ نادرستی که داده بودم، بر او مسجل شده بود که نماز عید فطر خواندن و مسجد رفتنم را هم دروغ گفته ام. به نشانه تأسف سری تکان داد و فایل استخدامی من در کنار سایر مردود شدگان قرار گرفت....

و من 4 سال است که برای نماز عید فطر به مسجد نرفته ام.

نظرات 2 + ارسال نظر
سجاد جمعه 2 مرداد 1394 ساعت 11:50 ب.ظ http://vergessen.blogsky.com

لایک

mahdiyemaah دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 02:50 ب.ظ http://mahdiyemaahejadid.blogsky.com

ای بابا...
مملکته ما داریم؟؟؟
برای انجام امور بانکی و خدمات رسانی به مردم مهمه که مسجد رفته باشی یا نه؟؟!!!


حتما مهمه دیگه
مهمه که این همه وقت خودشونو مدیراشونو میگیرن و آزمون برگزار می کنن و 10 مدل مصاحبه مختلف می کنن و شرایط گوناگون میذارن و بعد از 8 ماه تنها یه سوال براشون تعیین کننده میشه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد