وسواس

وقتی حرف از وسواس می شود، آنچه که در ذهن اکثر افراد متبادر می شود وسواس پاکیزگی است. یعنی همان حساسیت زیادی به تمیز بودن آنچه که در اطرافمان است و با آن سروکار داریم. کاری ندارم که وسواس مدل های مختلف دارد. من هم وسواس دارم. وسواس پاکیزگی. اما وسواس من در هیچ کدام از تعاریف و دسته بندی معمول انواع وسواس قرار ندارد. مثلا مادرشوهرم خانه زندگی تمیزی دارد. همه چیز بسیار بسیار مرتب است و هرچیزی در جای خودش، به همه هم می گوید وسواس دارم و همه هم معتقدند که خانم فلانی وسواس دارد و خانه اش از تمیزی برق می زند. اما امان از خانه زندگی من. من فقط می دانم که وسواس من از همه جدی تر است. مشکل از اینجا شروع می شود که من تحمل دیدن کثیفی را ندارم. بنابراین نمی توانم با به هم ریختگی و کثیفی خانه و زندگی روبرو شوم چون حالم بد می شود. از لباسی که یکبار هم شسته شود و نو نباشد بدم می آید، به خاطر همین اکثر لباس ها را بعد از شسته شدن به کشوی لباس ها حواله می کنم و ممکن است کشو برای ماه ها باز نشده باشد. موقع خواب از اینکه پتو یا ملافه ای روی خودم بیندازم بدم می آید. به سبد زباله ظرفشویی نه می توانم نگاه کنم چه برسد که بخواهم خالی کنم تا شاید یک موقعی همسرجان دلش بخواهد خالی اش کند. خانه به هم ریخته است و من رویم را برمی گردانم تا نخواهم به این به هم ریختگی نگاه کنم. از ترس رو به رو شدن با کثیفی و آشفتگی سعی می کنم به سراغشان نروم و اوضاع خانه هرروز بدتر می شود و باز دست همسرجان باسلیقه ام را می بوسد. مثلا کمتر موهایم را شانه می کنم تا مبادا مویی از سرم بیفتد ودیدن مو حالم را از بد هم بدتر کند.  البته در برابر آنچه که مجبورم مرتب با آن در ارتباط باشم بی نهایت زیاده روی می کنم. مثلا کنار ظرف مایع دستشویی یک ظرف سفید کننده (همان وایتکس) گذاشته ام و دست هایم را با آن می شویم و مرتب هم بو می کنم تا بوی وایتکسش نپرد. اینها هیچ کدام خوب نیستند. اما هرکس به خانه مان بیاید نمی فهمد اوضاع از چه قرار است. ظاهر خانه حکایت از بانوی شلخته و تنبلش دارد. اما خانه من در عین تمیزی، ناتمیز است.

نظرات 4 + ارسال نظر
نل سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 05:58 ب.ظ http://ykishodan.blogsky.com

منم با یوگی طی کردم از الان.حموم و دسشویی و سطل اشغال و... به من مربوطی نیس.من متنفرم.فقققط خیلیییی کار بکنم و دگ حرصم بگیره و... سطل زیر ظرفشویی از دور ی کارایی میکنم :))
دخترم وایتکس؟؟بیخیال وایتکس شو..از ی چی دگ استفاده کن ..
اتفاقا وسواستو دوست دارم جز وایتکس..
یک برنامه منو.تو داره.وسواسیها.باحاله.نگاه کن :)

شاد باش و بخند ^_^

من وایتکس خیلی دوست دارم اونم از نوع بودار
خودم که کف خونه رو تمیز نمی کنم اما همسرم که می خواد تمیز کنه تذکر می دم بره وایتکس بخره اونم از نوع بودار، یه بار بدون بو خرید مجبور شد پس بده
اگه بفهمه دستامو باهاش میشورم که کلا دیگه نمی خره

بیتا سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 04:46 ب.ظ http://bita-70.3de.ir

امیدوارم همیشه شاد باشین و سلامت
ممنون
65168

mahdiyemaah سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 03:56 ب.ظ http://mahdiyemaahejadid.blogsky.com

خیلی خوبه که خودت میدونی یه همچین مشکلی داری...
چرا دنبالش نمیری رفعش کنی؟
اصلا این هایی که گفتی خوب نیست.

قبل از ازدواج اصلا این مشکل رو نداشتم
دنبالش رفتم به خاطر همین می گم که نوعش اصلا جزو دسته بندی های معمول وسواس نیست
یه جور فوبیاس که با دارو حل میشه اما باز موقت

سیما سه‌شنبه 10 شهریور 1394 ساعت 03:43 ب.ظ http://gholak-banoo.persianblog.ir

با کل جریان مشکلی ندارم. اگه خودت و همسر اذیت نمی شید با این طریقه زندگی. اما با اون وایتکس...چرا...آخه چرا؟! دختر جووووون، نکن!مریضی پوستی می گیری!!!
تمیزی به معیار بی مزه هست. اونجوری زندگی کن که راحتی، اما مراقب باش مریض نشی...!!!همین!

همسرم خیلی دقیق نیست
منم سعی کردم حساسش نکنم، اونم فکر می کنه مادرش وسواس داره نه من
همین که بهش تذکر نمی دم که اینو اینجا بذار و اونجا نذار راضیه، کاری که خب مادرش همیشه می کرده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد